Julegaver byttes indtil d. 30. januar 2022
 Levering 1-2 dage   |    Fri fragt fra 500,-   |    Levering fra 29,-

Handelsbetingelser

 

Handelsbetingelser

 


Generelle oplysninger

Gobar APS

CVR-nr.: 40889396
Grønnevej 29

2630 Taastrup


Mailadresse: info@gobar.dk

 

Vi tager forbehold for udsolgte varer, produkt- og prisændringer, samt trykfejl eller forkerte produktoplysninger. Alle priser er inklusive moms og andre afgifter.

 

Betaling

 

 

Du kan bruge følgende betalingsformer via www.gobar.dk: Dankort, MobilePay, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express.

 

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

 

Gobar.dk tilbyder som udgangspunkt ikke dellevering. Ordren sendes samlet, når alle varerne er på lager. 

 

Forsendelse

Ved køb over kr. 500,- leverer Gobar.dk dine varer fragtfrit til ønsket postudlevering (ønskes omdeling, tillægges et gebyr kr. 20,-) – under 500 koster det fra kun kr. 29,-. Returneres dele af ordren, så ordrens samlet pris kommer under kr. 500,-, vil fragten blive fratrukket det returnerede.

 

Levering sker hurtigst muligt, normalt inden for 1-3 hverdage (hvis varen er på eget lager - ellers fremgår leveringstiden af hjemmesiden ved købet). Kunden kontaktes via e-mail, hvis varen er forsinket.

 

Nægtes modtagelse af varen, er der oplyst mangelfuld adresse, står modtagernavn ikke skrevet på postkasse/døren eller afhentes pakken ikke i pakkeshop/pakkeboks, så fratrækkes returbeløbet fragt samt et gebyr på kr. 100 for ekspedition. 

 

Leveringstiden beregnes fra Gobar.dk modtager bestillingen, til pakken afleveres til kunden eller en pakkeudlevering, og er betinget af, at Post Nord overholder deres dag til dag levering. Gobar.dk kan ikke drages til last for eventuelle forsinkelser i forbindelse med forsendelsen.

OBS! Vi leverer kun i Danmark ekskl. Færøerne og Grønland. .
 

Ved fejl eller mangler ved leveringen, skal Gobar.dk kontaktes inden 3 hverdage.

 

Fortrydelsesret og ombytning

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. OBS!, der kan ikke gives penge retur for varer købt med gavekort eller tilgodebevis.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, derefter kan købet ikke længere fortrydes. Fristen indebærer, at du inden de 14 dage fra modtagelsen skal give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@gobar.dk.

 

Ønsker du at fortryde dit køb, er det ikke nok at afvise pakken, vælger du blot at afvise pakken, sidestilles det med nægtet modtagelse, se forsendelse. Du skal i stedet sende os en mail og tydeligt oplyse Gobar.dk om, at du vil fortryde dit køb, samt hvilket køb der er tale om (ordrenr.).

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.

 

Reklamation

Du kan som udgangspunkt kun klage over en fejl, der viser sig indenfor to år efter du har fået varen leveret. Ønsker du at reklamere over en varer, er det vigtigt du laver en præcis beskrivelse af problemet og tager nogle tydelige billeder af problemet og sender dette til info@gobar.dk. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, som Gobar.dk har stillet dig i udsigt.

 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. I enkelte tilfælde kan der laves aftale om en prisreduktion.

Returnering

Når du har meddelt Gobar.dk, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, skal varerne returneres hurtigst muligt eller inden for 3 hverdage til:

 

Gobar APS

Grønnevej 29

2630 Taastrup

 

Ved returnering af varer anbefaler vi, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind i den originale emballage, da den originale emballage repræsenterer en ikke uvæsentlig værdi for Gobar.dk, og varen således ikke kan anses for at være returneret i væsentligt samme stand og mængde, hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget og da du har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem.

 

I værste fald vil manglende original emballage betyde, at du ikke vil kunne fortryde dit køb. Gem også din kvittering for afsendelse. I tilfælde af at vi skal spore pakken.. 
 

Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav.

 

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Varen skal være i original emballage, og må ikke have tegn på slid, pletter eller skader.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at vi slet ikke kan tilbyde at tage varen retur.

 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet


Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Du hæfter ligeledes for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktioner. Tager du varen i brug, eller skades den under forsendelsen, hæfter du også for denne værdiforringelse.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, eller at du har valgt ikke at følge de anvisninger om returnering beskrevet i vores handelsbetingelser), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget varen retur.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 

Varen sendes til:

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Gobar APS

Grønnevej 29

2630 Taastrup


Varen kan ikke afleveres personligt på adressen, da det er et lager.

 

For varer sendt med fragtlevering, aftales returadressen i forbindelse med oplysning om returnering eller ombytning. 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Gobar APS

Grønnevej 29

2630 Taastrup

 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Vi returnerer ikke omkostninger til fragt uden forudgående skriftlig aftale om returforsendelsen.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@gobar.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02.12.2019